De pædagogiske processer i SFO Hedely
 
 
 
 
 
 

I SFO’en sætter vi børnene i centrum for det pædagogiske arbejde og nøgleordene er trivsel, tryghed og socialt samvær.

 

 

 

Den pædagogiske udvikling og aktiviteterne i SFO’en er centreret  om disse kerneværdier.

 

Arbejdet med pædagogiske processer retter sig dels mod personalegruppen og dels direkte mod aktiviteter for SFOens børn.

 

 

 

 

 

 

 

Bevægelsesaktiviteter

 

I relation til børnene arbejder vi med børns sundhed og bevægelse.

Vi ønsker at udvikle praksis i lærerplanstemaet ”Sundhed, krop og bevægelse”,

 

og hermed ramme flere temaer, men med udgangspunkt i ”Sundhed krop og bevægelse”.

 

.

Det at bevæge sig skal ikke nødvendigvis være at gå til badminton,

 

men at bevægelse kan kombineres med at være på vej. – at cykle og plukke jordbær. O.s.v.

 

 

Børnene skal opdage at der er mange former/muligheder for bevægelse.

 

 

 

 

 

Vores tilbud i dagligdagen i forhold til læreplans temaet har været og er fortsat:

 

Fodbold, leg og bevægelse i gymnastiksalen, hockey, rundbold, legepladsen, cykler på legepladsen, naturlegepladsen, rollespil, ture til

 

skøjte anlæg, Rævebakken,

 

sjippe, hula hop, diverse gå- og cykelture og meget mere.

 

Når vi tager på tur, går vi så vidt muligt til tog og andet der er i gå afstand.

 

 

 

 

 

 

Kreative aktiviteter mm.

 

Udover vores indsatsområde har SFO’en også en lang række andre kreative aktiviteter;

 

Træ værksted, sy værksted, bordtennis, juleværksted, papirfremstilling, maskeværksted, teater, bordfodbold, ture osv. Disse aktiviteter

 

skulle gerne tilgodese et bredt børnepublikum.